• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 19 آبان 1399
کد مطلب : 115232
+
-

کیوسک/هفته‌نامه اشپیگل [آلمان]/عظمت را دوباره به آمریکا بازمی‌گردانیم


مجله آلمانی‌زبان اشپیگل روی جلد خود طرحی از جو بایدن کار کرده که در حال برگرداندن سر مجسمه معروف آزادی در نیویورک به جای خودش است، اما در بالای طرح، شعار ترامپ نوشته شده است: «عظمت را دوباره به آمریکا باز‌می‌گردانیم.» اشپیگل طی 4سال حضور ترامپ در کاخ سفید، تندترین انتقادها را از او مطرح کرده است. 3سال قبل، این مجله در اعتراض به سیاست‌‌های ترامپ و تخریب وجهه آمریکا در جهان از سوی او، در طرح جلد خود رئیس‌جمهور آمریکا را با شمشیری در دست نشان داد که سر مجسمه آزادی را قطع کرده است.

هفته‌نامه تایم [آمریکا]
زمانی برای التیام


مجله تایم در جلدی ویژه به مناسبت پیروزی بایدن، جمله معروفی از سخنرانی او را روی جلد خود آورده است: «زمان التیام فرارسیده است.» بایدن در سخنرانی روز شنبه ‌خود که پیروزی‌اش را اعلام کرد، گفت که رئیس‌جمهور همه مردم آمریکا خواهد بود؛ چه آنها که به او رأی داده و چه آنها که به او رأی ‌نداده‌اند. بایدن گفت که به‌دنبال التیام زخم‌های آمریکا ناشی از دوره ریاست‌جمهوری ترامپ است. تایم تلاش زیادی برای شکست ترامپ و پایان دوره ریاست‌جمهوری او کرده است. این مجله 2هفته قبل هم برای نخستین بار در تاریخ 97ساله انتشارش، لوگوی خود را تغییر داد و به جای آن از عبارت «رای دهید» استفاده کرد.

روزنامه العربی‌الجدید [قطر]
بایدن؛ چهل‌و‌ششمین رئیس‌جمهور آمریکا


روزنامه العربی‌الجدید حمایت بخشی از چهره‌های شاخص حزب جمهوریخواه و همچنین شبکه فاکس‌نیوز از بایدن را نشانه‌ای از قطعی‌بودن پیروزی بایدن در انتخابات به شمار آورده است. به نوشته این روزنامه، مرحله انتقال قدرت در آمریکا عملا با طرح نام گزینه‌های احتمالی برای دولت بایدن آغاز شده اما همچنان روشن نیست دولت ترامپ تا چه اندازه برای پیشرفت سریع امور با نمایندگان بایدن همراهی کند.









 

این خبر را به اشتراک بگذارید